Študija primera: Telekom Slovenije

11. 12. 2018

V Telekomu Slovenije že več kot desetletje uporabljajo različne analitične rešitve, vendar so se zaradi nenehnega naraščanja količine podatkov in vse bolj zahtevnih poslovnih potreb pričeli soočati z novimi izzivi. Obstoječe analitične rešitve preprosto niso več zadoščale za obvladovanje hitrega priliva podatkov.

Telekom Slovenije je celovit ponudnik komunikacijskih storitev v Sloveniji. Natopa v vodilni vlogi pri uvajanju in povezovanju novih generacij mobilnih in fiksnih komunikacijskih storitev, sistemskih integracij in storitev v oblaku ter multimedijskih vsebin.

Že več kot desetletje podjetje uporablja različne analitične rešitve, vendar so se zaradi nenehnega naraščanja količine podatkov in vse bolj zahtevnih poslovnih potreb pričeli soočati z novimi izzivi. Obstoječe analitične rešitve preprosto niso več zadoščale za obvladovanje hitrega priliva podatkov.

Da bi se prilagodili tem spremembam, so pri Telekomu Slovenije uvedli napredno analitično orodje Exasol, ki je postalo ključno za obvladovanje kompleksne analitike.

O Telekomu Slovenije

Skupina Telekom Slovenije je ena vodilnih ponudnikov telekomunikacijskih storitev v Sloveniji, prepoznana po inovacijah na področju mobilnih in fiksnih komunikacijskih tehnologij, sistemske integracije, storitev v oblaku ter multimedijskih vsebin. Skupina deluje tudi na trgih jugovzhodne Evrope, kot so Kosovo, Bosna in Hercegovina, Hrvaška, Srbija, Črna gora in Makedonija. Njihove storitve vključujejo fiksne in mobilne komunikacije, digitalne vsebine, sistemske integracije, multimedijske storitve ter ohranjanje naravne in kulturne dediščine v Krajinskem parku Sečoveljske soline. Telekom upravlja najbolj zanesljivo in kakovostno telekomunikacijsko omrežje v Sloveniji ter eno najkompleksnejših omrežij v regiji JV Evrope.

Izziv: Kako obvladati naraščajočo količino podatkov?

Kljub dolgoletni uporabi analitičnih orodij se je Telekom Slovenije soočal z izzivom obvladovanja novih podatkovnih virov, vse večjih količin podatkov in vse zahtevnejših poizvedb. Količina in hitrost pridobivanja novih podatkov sta bili preprosto preveliki, da bi jih lahko obvladali z obstoječimi orodji in rešitvami.

Borut Rožac, programski inženir pri Telekomu Slovenije, je poudaril: “Naše nekdanje analitične rešitve preprosto niso mogle obravnavati kompleksnih poizvedb po ogromni količini podatkov – imeli smo več kot milijardo in pol vrstic podatkov, povezanih z velikim številom drugih podatkovnih virov.”

Podjetje je bilo tako primorano poiskati bolj robustno rešitev za obdelavo in analizo podatkov, ki bi zadovoljila potrebe svojih uporabnikov.

Rešitev: Vpeljava Exasola

Leta 2017 so se pri Telekomu odločili za prehod na sodobno analitično platformo. Po podrobni analizi in primerjavi različnih rešitev so izbrali Exasol, visoko zmogljivo analitično zbirko v pomnilniku. Ta rešitev je izstopala zaradi svoje izjemne hitrosti, enostavnosti upravljanja in podpore za kompleksne poizvedbe.

Primerjali smo tudi možnost uporabe analitičnih orodij, kot sta Python in R, neposredno v bazi podatkov. Preverili smo podporo za različne programske jezike in možnost integracije baze preko ORM-funkcionalnosti. Nazadnje smo primerjali stroškovne vidike: stroške licenc, implementacije in vzdrževanja, skupaj z zahtevano stopnjo sistemske administracije.

Navdušeni smo bili nad izjemno zmogljivostjo in odzivnostjo Exasola. Bila je edina baza podatkov, ki je po vzpostavitvi praktično ni bilo potrebno administrirati.

Borut Rožac

Na koncu je bila odločitev enostavna: podatkovna baza v pomnilniku Exasol.

Prednosti rešitve

Prehod na Exasol je Telekomu Slovenije prinesel zmožnost učinkovite obdelave ogromnih količin podatkov iz različnih virov, kar je bilo prej praktično nepredstavljivo. Exasol je presegel vsa pričakovanja, saj je izjemno pospešil izvajanje kompleksnih poizvedb, hkrati pa omogočil brezhibno integracijo z naprednimi orodji, kot sta Tableau in R. Poslovni uporabniki so tako pridobili dostop do hitrih, prilagodljivih analiz, ki so bile jasno predstavljene prek interaktivnih nadzornih plošč, kar jim je omogočilo hitrejše in bolj informirane odločitve.

Podatkovna baza Exasol nam je omogočila učinkovito obdelavo ogromnih količin podatkov iz več različnih virov, kar prej preprosto ni bilo izvedljivo.

Borut Rožac

Ključne prednosti:

  • Izvedba
  • Enostavna uporaba
  • Kompatibilnost
  • Razmerje med ceno in kakovostjo

Izvedba: Hitra implementacija in brezhibna integracija

Z implementacijo Exasola ni bilo težav. V sodelovanju s strokovnjaki podjetja CRMT je bila baza podatkov vzpostavljena v enem samem dnevu, nalaganje več kot milijarde zapisov pa je bilo zaključeno v zgolj enem tednu. CRMT je izvedel tudi uspešno integracijo Exasola z Telekomovim okoljem masovnih podatkov. Poleg tega je bila uspešno integrirana z drugimi aplikacijami, kot so Tableau, Python in R, kar je omogočilo popoln izkoristek obstoječe infrastrukture.

Rožac je bil navdušen nad hitrostjo implementacije: »Vse je potekalo gladko, implementacija je bila zelo enostavna in hitra, enako hitra je bila tudi selitev iz virtualnega okolja na fizično strojno opremo, ki se uporablja v proizvodnji.«

Zaključek: Exasol kot ključni element podatkovne strategije

Danes je Exasol glavna platforma za podatkovne znanstvenike v Telekomu Slovenije. Poslovni uporabniki se navdušujejo nad hitrim in odzivnim sistemom, sistemski skrbniki pa cenijo njegovo preprosto integracijo z obstoječimi rešitvami. Podjetje načrtuje širitev uporabe Exasola na celotno Skupino Telekom Slovenije.

Borut Rožac je na konferenci Exasol Xperience 2018 navdušeno predstavil uspeh, ki ga je Telekom Slovenije dosegel s to rešitvijo: Exasol Xperience 2018

Ste pripravljeni na naslednji korak?

Naša izkušena ekipa strokovnjakov vam z veseljem odgovori na vsa vaša vprašanja in svetuje o tem, kako izboljšati učinkovitost poslovanja.